Tapu İşlemleri

 

KUZEY ANKARA PROJESİ KAPSAMINDA TESLİM İŞLEMİ YAPILAN KONUT ETAPLARINDAKİ KONUTLARIN TAPULARI VERİLMEKTEDİR.

Konutunuzun bulunduğu etapta tapu devir işlemlerinin başlama tarihini TOBAŞ Genel Müdürlüğünden takip ediniz.

 

TAPU TALEP MÜRACAATLARI TOBAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE YAPILACAKTIR.

TAPU İŞLEM SÜRECİ;

  1. TOBAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE TAPU İÇİN GEREKLİ BELGELERİN TESLİMİ İŞLEMİ,
  2. İLGİLİ TAPU MÜDÜRLÜĞÜNDE TAPU BELGESİNİN DÜZENLENMESİ İŞLEMİ OLMAK ÜZERE 2 AŞAMADA YÜRÜTÜLMEKTEDİR.

 

TAPU İŞLEMİ İÇİN TOBAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK BELGELER:

KONUT SAHİBİ HAYATTA İSE;

  1. KONUT SAHİBİNE AİT NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ (2 ADET)
  2. KONUT SAHİBİNE AİT 2 ADET RESİM
  3. A4 KÂĞIDA YAZILI, AÇIK ADRES VE GSM(CEP) TELEFONU BİLGİLERİ
  4. DASK POLİÇESİ FOTOKOPİSİ (1 ADET) (DASK POLİÇESİNİN SÜRESİ BİTMİŞ YADA BİTMEK ÜZERE İSE YENİLENECEKTİR)
  5. KONUT TESLİM TUTANAĞI FOTOKOPİSİ (1 ADET)

 

VERASETLİ DOSYALARDA, VARİSLER ADINA YAPILAN KONUTLARDA VE KONUT SAHİBİ VEFAT ETMİŞ İSE;

  1. ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İLE YAPILAN SÖZLEŞMENİN FOTOKOPİSİ (1 ADET)
  2. VERASET İLAMI ASLI YÂDA NOTER TASDİKLİ FOTOKOPİSİ ( 1 ADET)
  3. VERASET İNTİKAL İLİŞİK KESME BELGESİ (ASLI) (Kuzey Ankara’daki teslim almış olduğunuz yeni konutun bağlı olduğu ilçe belediyesinden Emlak Rayiç Belgesi alındıktan sonra Veraset İntikal İlişik Kesme Belgesi Alınacak. Veraset İntikal İlişik kesme belgesinde yeni almış olduğunuz konutun ada/ parsel ve adres bilgileri yazılı olacak. Veraset İntikal İlişik Kesme Belgesi Veraset harçlar Dairesinden alınmaktadır.)
  4. VUKUATLI NÜFUS KAYIT ÖRENEĞİ (1 ADET)
  5. VARİSLERE AİT NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİLERİ (2’ŞER ADET)
  6. HER VARİSTEN 1 ADET RESİM
  7. A4 KÂĞIDA YAZILI, AÇIK ADRES VE GSM(CEP) TELEFONU BİLGİLERİ
  8. DASK POLİÇESİ FOTOKOPİSİ (1 ADET) (DASK POLİÇESİNİN SÜRESİ BİTMİŞ YADA BİTMEK ÜZERE İSE YENİLENECEKTİR)
  9. KONUT TESLİM TUTANAĞI FOTOKOPİSİ (1 ADET)

 

KONUT SAHİPLİLİĞİ İŞTİRAKLİ YA DA ORTAKLI İSE;

  1. ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İLE YAPILAN SÖZLEŞMENİN FOTOKOPİSİ (1 ADET)
  2. HER BİR İŞTİRAKÇİ YA DA ORTAĞIN NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİLERİ ( 2’ŞER ADET)
  3. HER BİR İŞTİRAKÇİ YA DA ORTAKTAN 1 ADET RESİM
  4. A4 KÂĞIDA YAZILI AÇIK ADRES VE GSM(CEP) TELEFONU BİLGİLERİ
  5. DASK POLİÇESİ FOTOKOPİSİ (1 ADET) (DASK POLİÇESİNİN SÜRESİ BİTMİŞ YADA BİTMEK ÜZERE İSE YENİLENECEKTİR)
  6. KONUT TESLİM TUTANAĞI FOTOKOPİSİ (1 ADET)

VEKÂLETNAME SAHİBİ TARAFINDAN TAKİP EDİLECEK TAPU İŞLEMLERİ İÇİN NOTER TASDİKLİ VEKÂLETNAMENİN ASLI TESLİM EDİLECEKTİR. VEKÂLETNAME SAHİBİ 2 ADET NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ VE 1 ADET RESİM GETİRECEKTİR.

TAPUDA İŞLEM YAPILACAĞI GÜN NÜFUS CÜZDANI İBRAZI ZORUNLUDUR.

TOBAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLEN EVRAKLARINIZ, DOSYA İNCELEME VE TAPU DEVRİ ÜST YAZISI YAZILMASI İŞLEM SÜREÇLERİ TAMAMLANDIKTAN SONRA İLGİLİ TAPU MÜDÜRLÜĞÜNE (Keçiören Bölgesi Etapları 1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,14.,15.,18. Konut Etapları Keçiören Tapu Müdürlüğüne - Altındağ Bölgesi Etapları 10., 11., 12., 16. Konut Etapları için Altındağ Tapu Müdürlüğüne) GÖNDERİLMEKTEDİR. EVRAKLARINIZ İLGİLİ TAPU MÜDÜRLÜĞÜNE ULAŞTIKTAN SONRA, İLGİLİ TAPU MÜDÜRLÜĞÜNDEN, BAŞVURUNUZUN ALINDIĞINA DAİR CEP TELEFONUNUZA BİLGİ MESAJI GÖNDERİLECEKTİR. BU MESAJDAN SONRA TAPU BELGESİ DÜZENLENME İŞLEM SÜRECİ BAŞLAMIŞ OLACAKTIR. DAHA SONRA TAPU İŞLEMİNİZİN YAPILMASI İÇİN İLGİLİ TAPU MÜDÜRLÜĞÜNDEN 2. MESAJ GÖNDERİLECEKTİR. İLGİLİ TAPU MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN CEP TELEFONUNUZA GÖNDERİLEN 2. MESAJDA, TAPU İŞLEM NUMARANIZ YAZILI OLACAKTIR. CEP TELEFONUNUZA GELEN BU MESAJLA VE BU İŞLEM NUMARASI İLE ZİRAAT BANKASI YA DA HALKBANKASININ HERHANGİ BİR ŞUBESİNE GİDİP TAPU HARCI VE DÖNER SERMAYE HARCI ÖDEMELERİ YAPILACAKTIR. BU ÖDEMELERİN YAPILDIĞINI GÖSTEREN BANKA DEKONTLARI, SİTE YÖNETİMİNİZDEN ALACAĞINIZ BORCU YOKTUR BELGESİ İLE İLGİLİ TAPU MÜDÜRLÜĞÜNE GİDİLECEKTİR.

 

TAPU İŞLEMİNİZİN YAPILACAĞI GÜN İTİBARİ İLE SİTE YÖNETİMİNE BORCUNUZUN OLMAMASI GEREKMEKTEDİR. BU SEBEPLE TAPU MÜDÜRLÜĞÜNE İŞLEM YAPMAK İÇİN GİDECEĞİNİZ GÜN “SİTE YÖNETİMİNE BORCU YOKTUR BELGESİ” Nİ GÖTÜRMEK ZORUNLUDUR.

 

TAPU BELGESİ DÜZENLENME İŞLEMLERİ KAPSAMINDA, ZİRAAT BANKASI YA DA HALKABANKASINA YAPILACAK ÖDEMELER;

KONUTUNUZA AİT TAPU HARCI VE TOKİ ADINA ÖDENECEK DÖNER SERMAYE HARCIDIR.

TOKİ ADINA ÖDENECEK DÖNER SERMAYE HARCI 2016 YILI İÇİN 218.13 TL DİR.

TOKİ ADINA YAPACAĞINIZ DÖNER SERMAYE HARCI ÖDEMESİ (218.13 TL), TAPU BELGESİNİN VERİLDİĞİ GÜN, TARAFINIZA GERİ ÖDENECEKTİR.

 

 

 KONUT BÜYÜKLÜKLERİNE GÖRE TAPU GİDERLERİ;

80 M2 LİK KONUTLAR İÇİN: TAPU HARCI+ TOKİ ADINA ÖDENECEK DÖNER SERMAYE HARCI YAKLAŞIK 2.400 TL,

 

100 M2 LİK KONUTLAR İÇİN: TAPU HARCI+ TOKİ ADINA ÖDENECEK DÖNER SERMAYE HARCI İÇİN YAKLAŞIK 3.300 TL,

 

120 M2 LİK KONUTLAR İÇİN: TAPU HARCI+ TOKİ ADINA ÖDENECEK DÖNER SERMAYE HARCI İÇİN YAKLAŞIK 3.400 TL KADARDIR.

 

TAPU ALMAK İÇİN BAŞVURU YAPARKEN VE BAŞVURU SONRASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR;

1)-  Evraklarınız TOBAŞ Genel Müdürlüğü tarafından teslim alındıktan sonra EN GEÇ İKİ AY içerisinde tapularınız elinizde olacaktır.

 

                   2)- Evraklarınızı TOBAŞ GENEL Müdürlüğüne teslim ettikten sonra gerek bizi ve gerekse başka hiçbir yeri telefon ile arayarak, işleminizin akıbetini sormamanız, bize vermiş olduğunuz telefonunuza gelecek mesajları beklemeniz gerekmektedir. Şayet; EN GEÇ İKİ AY içerisinde TAPU DEVRİ işleminiz için, İlgili Tapu Müdürlüğünden Mesajlar Gelmemesi Durumunda, Bilgi için TOBAŞ Genel Müdürlüğüne başvuruda bulunabilirsiniz.

 

                   3)- Sizden teslim alınan evraklar İLGİLİ Tapu Müdürlüğüne teslim edilerek bize bildirmiş olduğunuz CEP telefonunuza evraklarınızın girişinin yapılmış olduğuna dair size gelecek olan BİRİNCİ mesajdan birkaç gün sonra da İKİNCİ bir MESAJ daha gelecektir.  İlgili Tapu Müdürlüklerinde (Keçiören Tapu Müdürlüğünde ve Altındağ Tapu Müdürlüğünde) TOKİ-TOBAŞ Adına İşlem yapmaya Görevli 1’rer Tapu Görevlisi bulunmaktadır.

KEÇİÖREN TAPU GÖREVLİSİ MUSTAFA TEKE –0532 632 93 48 Keçiören Tapu 1. katta

ALTINDAĞ TAPU GÖREVLİSİ AYHAN PEKŞEN - 0535 862 47 90 Altındağ Tapu 2. katta

 

                   4)-Tapu Müdürlüğü tarafından size gönderilecek olan İKİNCİ mesajdan itibaren EN GEÇ ÜÇ gün içerisinde İşlem için gerekli bulunan HARCI, ZİRAAT bankası yada HALKBANKASI nın her hangi bir ŞUBESİNE yatırdıktan sonra NÜFUS cüzdanınızın aslı ile birlikte İlgili Tapu Müdürlüğüne gitmeniz gerekmektedir. Tapu Müdürlüğü tarafından size gönderilecek olan İKİNCİ MESAJ’dan itibaren EN GEÇ ÜÇ GÜN içerisinde Tapu Müdürlüğüne giderek tapunuzu almamanız halinde bundan doğacak zarar ve sorumluluktan kurumumuz mesul değildir.

 

                   5)-  Tapu Müdürlüğüne Tapunuzu almak üzere gittiğiniz de DAİRE’nizin bulunduğu SİTE yönetiminden tapu devir işleminin yapılacağı TARİH itibariyle borcunuzun olmadığına dair bir belgeyi de MUTLAK surette alıp, size tapu devrini yapacak olan İlgili Tapu Müdürlüğündeki TOKİ-TOBAŞ’ ın tapu işlemleri yetkili elemanına teslim etmeniz gerekmektedir. Aksi takdir size tapu devri yapılamayacaktır. 

                  6)- Tapunuzu almak üzere size gönderilen MESAJ’lar İLGİLİ Tapu Müdürlüğü tarafından gönderilmektedir.

 

                   7)- İşlem için vekâletname vermek isteyenlerin nasıl bir vekâletname vermeleri gerektiği hususunda Keçiören Tapu Müdürlüğünde ya da Altındağ Tapu Müdürlüğünde görev yapmakta olan TOKİ-TOBAŞ Tapu Yetkililerine başvuru yapması gerekmektedir.

 

                   8)- Konut Sahibinin vefat ettiği durumlarda, murisin kendisi ve murisin evli bulunan kızları ile varsa torunlarının da eşleri-kocaları hanelerine ait VUKUATLI AİLE NÜFUS KAYDI ASILLARI evraklara ekli olması gerekmektedir.(Fotokopi kabul edilmemektedir.)

                 

                   9)- Tapu İşlemi yapılmak üzere evrakların teslim alınması sırasında konut sahipleri tarafından ibraz edilecek olan fotoğrafların mutlak surette SON ALTI AY içerisinde çekilmiş fotoğraflar olması gerekmektedir. Ayrıca tapu alacak kişiler arasında yaşlı veya okuryazar olmadığından dolayı imza atmasını bilmeyenler tapu işlemine geldiklerinde,  imza atmasını bilen ve soyadı aynı olmayan iki şahidi beraberlerinde getirmeleri gerekmektedir.

TOBAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

HALKLA İLİŞKİLER VE BİLGİLENDİRME TELEFON: 0312 340 58 58 (pbx)